Forum www.basra.fora.pl Strona Główna www.basra.fora.pl
Forum zlotu
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Zasady gry, Zdobywanie funduszy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.basra.fora.pl Strona Główna -> Zasady, regulaminy, itp.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Igor Abdul Kersenem



Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: S.G.S

PostWysłany: Wto 21:47, 17 Cze 2008    Temat postu: Zasady gry, Zdobywanie funduszy

Zasady gry

Dowodzenie
Stosujemy podział dowodzenia. Dowódca w sztabie zarządza ok. 10 osobowymi drużynami. Każda drużyna ma swoją nazwę i może być samodzielną grupą bojową. Zwarte działania drużyn są premiowane szybszym respem takiego rozbitego zespołu. Także dowódca ma możliwość natychmiastowego wprowadzenia do walki całej rozbitej drużyny.

W czasie trwania imprezy uczestników obowiązuje dyscyplina wojskowa. Oznacza to, że w ramach wybranych przez siebie grup podlegać będą wyłonionemu przez organizatora dowództwu i ustalonej przez to dowództwo linii dowodzenia. Uczestnik ma zatem obowiązek wykonywać polecenia swoich przełożonych w zakresie dotyczącym samej rozgrywki. Uchylanie się od wykonywania rozkazów, próby ich sabotowania, oznaczać będą, że uczestnik nie jest w stanie podporządkować się zasadom imprezy i może zostać na wniosek właściwego dowództwa usunięty z imprezy.

Trafienia
- Gracz trafiony w jakąkolwiek część ciała lub oporządzenia krzyczy dostałem i unosi rękę, oznacza się czerwonym kolorem i przyklęka lub kładzie, by nie utrudniać rozgrywki innym.
- Ranny gracz kona 3 minuty. Może i powinien wzywać sanitariusza leżąc nieruchomo w miejscu trafienia. Nie może strzelać, może się przeczołgać o metr do najbliższej osłony.
- Ranny gracz w czasie swoich trzech minut konania może zostać uleczony przez medyka poprzez przewiązanie ręki bandażem.
- Opatrywany przez medyka w czasie procesu leczenia gracz nie jest nieśmiertelny, trafiony ponownie zostaje uznany za martwego.
- Ranny nie może się poruszać. Spod ognia mogą go ściągnąć lub wynieść w bezpieczne miejsce tylko inni gracze.
- Ranny może zostać uleczony tylko raz. Drugie trafienie jest jednoznaczne z udaniem się do respawna.
- Ranny gracz w czasie swoich rannych 3 minut może dostać się do niewoli (nie jest konieczne jego opatrzenie przez sanitariusza wroga - wystarczy go dotknąć ręką)
-Ranni nie mogą się dobić, ani zostać dobici przez kompanów.
- Zabity udaje się niezwłocznie do swojego respawna. Jeśli przeszkodziłoby to w walce, pozostaje w miejscu trafienia do momentu przesunięcia się walczących.
- Trupy nie gadają, nie wykorzystują swojej pozycji do zwiadu itp. Unikają miejsc w których toczy się walka.
- Gracze mogą wrócić do walki o każdej pełnej godzinie. Lub gdy w respie znajduje się cała drużyna, po 20 minutach od dojścia do respa ostatniego jej członka.
- Żołnierze zabici podczas obrony bazy udają sie do awaryjnego respa umieszczonego koło 30 metrów za bazą. Do walki mogą powrócić po 15 minutach.
- Trafienie w replikę eliminuje ją z dalszej gry, aż do śmierci gracza, naprawy przez technika (naklejenie klucza na replikę), jego odwiedzin w respie i przebywanie tam minimum 5 minut. Jeśli uszkodzenie repliki miało miejsce podczas obrony respa, zostanie ona naprawiona również po 5 minutach.


Jeńcy
- Gracz, który został dotknięty przez przeciwnika w czasie gdy był ranny, zostaje wzięty do niewoli.
- W trakcie akcji jeniec powinien pozostać bierny i słuchać rozkazów swojego oprawcy.
- Jeńca można „przesłuchać”, przeszukać wyłącznie w sztabie lub respie (nie w drodze do niego, miejscu trafienia itp.) Jeniec na żądanie ma oddać całą posiadaną gotówkę. Po czym w statusie trupa może wrócić do swojego respa
- W przypadku braku jakiegokolwiek banknotu przez jeńca trafia on do więzienia i odczekuje 30 minut.
- Jeńca można miłosiernie puścić wolno lub przeprowadzić na „ukamieniowanie” do sztabu gwardii.
Pod nadzorem gwardzistów przeprowadza się proces „ukamieniowania”. Ciało zmarłego gwardia sprzedaje zrozpaczonej rodzinie, dzieląc się prowizją z jego „oprawcami”. Jeniec ukamieniowany lub po opuszczeniu niewoli w statusie trupa podąża do swojej bazy macierzystej.
- Jeńców można odbić ze sztabu, respa wroga lub przed ukamionowaniem poprzez położenie ręki na ramieniu, jeniec nie może wcześniej sam podchodzić do wyzwolicieli, czeka na nich w miejscu osadzenia.
- W przypadku gdy „opiekun” jeńca podczas transportu do sztabu zostaje ranny lub zabity, jeniec może uciec, ale aby powrócić do walki musi go klepnąć zdrowy gracz ze swojej drużyny.

Medycy
- Sanitariusze posiadają po 5 opatrunków. Zużyte opatrunki mogą uzupełnić o pełnej godzinie w bazie. Nie może posiadać przy sobie więcej niż 5 opatrunków.
- Medyk może leczyć każdego. Swojego, wroga, gwardzistów, nawet siebie.

Wyjątki dla Gwardii
- Gwardziści nie biorą jeńców, gwardzistów nie bierze się do niewoli.
- Gwardziści to twardzi ludzie - można ich zranić dwa razy zanim zginą, po każdym trafieniu jest 3 minuty na założenie opatrunku przez medyka lub innego gwardzistę.
- Gwardziści mają po 2 medpaki, którymi mogą uleczyć innego gwardzistę. Medpak jest odzyskiwany w momencie wyjścia z respu po śmierci
- Resp Gwardii znajduje się w jej sztabie.
- Gwardziści mogą wrócić do walki o każdej pełnej, lub połówce godziny.
- Gwardziści nie mogą zostać wynajęci do ataku na Bank.
- Gwardziści są lojalni do końca swojego wynajmu. Nie zdradzają swojego chlebodawcy!
- Gwardziści po wynajęciu muszą zostać oznaczeni taśmą strony która ich wynajęła.
Zdobywanie funduszy

Zdobywanie funduszy może odbywać się na wiele sposobów
1.) Wykonanie głównych misji w scenariuszu
2) Przyjęcie indywidualnych zleceń od Sardiego stacjonującego w Hotelu. Szukasz mokrej roboty, niekonwencjonalnych zadań, „łatwego” zarobku? To miejsce w sam raz dla Ciebie!!!
3) Obrabowanie banku, w którym przechowywane są pieniądze. Bank może być ochraniany przez patrole gwardzistów, więc zdobycie pieniędzy w ten sposób na pewno nie będzie łatwym kawałkiem chleba.
4) Zranienie wrogiego gracza i w statusie jeńca przetransportowanie go do sztabu, respa, gdzie jeniec może być przeszukany (na żądanie sam oddaje całą posiadaną gotówkę)
5) Handel wydobytą lub przejętą ropą.
6) (Zdobycie sztabu wroga i przejęcie z "sejfu" pieniędzy zdobytych przez nieprzyjaciela. Każdy sztab będzie miał przydzieloną swoją flagę. Zabranie flagi nieprzyjaciela i przetransportowanie jej do swojego sztabu premiowane jest wysoką nagrodą pieniężną
7) Zarobione pieniądze posiadają żołnierze, lub są przechowywane w sztabie przez dowódcę sztabu lub dowódcę drużyny, który decyduje o ich przeznaczeniu. Dowódca może pozyskiwać brakujące fundusze pozbawiając całego lub części żołdu swoich żołnierzy.
8.)Udział gracza w grach hazardowych w hotelowym kasynie. Stawkę określa gracz.
9) „Ukamieniowanie” jeńca pod nadzorem gwardii. Za ciało zmarłego sowicie zapłaci zrozpaczona rodzina.

Każdemu żołnierzowi na początku rozgrywki zostanie przydzielony żołd w wysokości 100 eurosoft, dowódcy drużyn dostaną 200 eurosoft.
Każdy z dowódców otrzyma „cennik” usług Gwardii Kalifa i w ten sposób w odpowiednim dla siebie momencie może zdecydować się na określoną usługę. Pod warunkiem, że ma na to odpowiednie fundusze. Transakcja odbywa się wyłącznie między dowódcą sztabu lub dowódcą drużyn (w porozumieniu z dowódcą sztabu), a jakimkolwiek z gwardzistów, któremu przekazuje pieniądze za zakupioną usługę.
Nieuzasadniony atak na gwardzistę w rejonie murów miasta, powoduje naruszenie umowy o nieagresji z Kalifem i może powodować kontratak Gwardii przez określony czas (około 20 minut). Lepiej więc unikać konfrontacji z patrolami gwardzistów i nie narażać się na wyniszczającą walkę, którą może wykorzystać nieprzyjaciel. Patrole Gwardii – to spokojnie chodzący po mieście gwardziści unikających epicentrum walk, chyba że są one prowadzone na terenach obiektów bezpośrednio chronionych przez Gwardię. Aby nie prowokować gwardzistów do ataku najlepiej w mieście chodzić z bronią z przepasaną na plecach lub boku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
0L0



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 13:31, 22 Cze 2008    Temat postu:

Czy zeszłoroczna waluta będzie aktualna? bo mi zostało trochę grosza Mr. Green

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojtass_nt



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: New Market

PostWysłany: Nie 19:47, 22 Cze 2008    Temat postu:

0L0 napisał:
Czy zeszłoroczna waluta będzie aktualna? bo mi zostało trochę grosza Mr. Green


Może to śmieszne ale mi też Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adams



Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Teheran

PostWysłany: Nie 22:19, 22 Cze 2008    Temat postu:

A zabierzcie ze sobą, ale... wojenna inflancja i dewaluacja potrafi być przeokrutna Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adams dnia Nie 22:20, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FRUTA



Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wielbłąda

PostWysłany: Śro 8:39, 25 Cze 2008    Temat postu:

Czy ranny który jest prowadzony na resa wroga może zdradzać pozycje wroga(który go prowadzi) jak zbliżają się do nich jego(jeńca) kompani, np: krzyczeć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ARC



Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Dromadera

PostWysłany: Śro 20:37, 25 Cze 2008    Temat postu:

FRUTA napisał:
Czy ranny który jest prowadzony na resa wroga może zdradzać pozycje wroga(który go prowadzi) jak zbliżają się do nich jego(jeńca) kompani, np: krzyczeć?

Przyjmujemy, że wzięcie do niewoli, czyli zwykłe dotknięcie jest równoznaczne ze spętaniem, założeniem kajdanek. Jeśli uważasz, że wzywanie pomocy Ci pomoże, to próbuj, ale wtedy nie zdziw się, jeśli oprawcy zdecydują się naprawdę zakneblować Ci usta Wink.
Panowie, bez rękoczynów, tu jak i w każdym innym momencie trzeba zachować zdrowy rozsądek. Jakiś krzyk owszem, ale jeśli porywacz nakaże zachować spokój, to dla własnego dobra - posłuchać Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FRUTA



Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wielbłąda

PostWysłany: Śro 22:55, 25 Cze 2008    Temat postu:

oki to chciałem wiedzieć... a jeśli oprawca będzie wielkim arabem, to nawet nie pisne Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dexter



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 1-st S.O.C.

PostWysłany: Czw 11:26, 26 Cze 2008    Temat postu:

A może tak pomysleć o tym jak zwykły operator może bezpiecznie przejść do kasyna by przepuścić troszkę żołdu? W zeszłum roku było to wręcz nie możliwe. Od razu następował atak na delikwenta. Może tak podejście bez broni lub np z identyfikatorem w górze? Oczywiście gwardia może nie puścić czy złupić ale próbowac warto. Rozgrywka w Rosyjską Ruletkę po 22 przy świecach w kasynie nadługo zapadła mi w pamięć Wesoly
...zwłaszcza że jako jeden przeżyłem Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kicpa



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:21, 19 Cze 2009    Temat postu:

Należy przypomnieć że Gwardii nie można zabrać identyfikatora/wziąć do niewoli tak jak jest to ustalone w zasadach. Roku temu były takie próby.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kornik



Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 20:10, 24 Cze 2009    Temat postu:

Kicpa napisał:
Należy przypomnieć że Gwardii nie można zabrać identyfikatora/wziąć do niewoli tak jak jest to ustalone w zasadach. Roku temu były takie próby.


Próby.. hmm dobrze to określiłeś Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mider



Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:16, 20 Lip 2009    Temat postu:

W zeszłym roku były zasady niszczenia bazy z wyrzutni, które to zasady średnio zadziałały. Jak będzie w tym roku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Regin



Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa T.

PostWysłany: Pon 17:13, 20 Lip 2009    Temat postu:

Zasady były dobre z tym, że strona atakująca i atakowana interpretowała je pod siebie przez co były sprzeczki. Wg. mnie wystarczy wyjaśnić sprawę dokładnie na odprawie i problemów nie będzie, jeśli w ogóle tym razem będzie taka możliwość.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mider



Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:58, 20 Lip 2009    Temat postu:

Nie nie, trzeba wyjaśnić przed imprezą. Na odprawie będzie za późno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paul



Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:12, 30 Lip 2009    Temat postu:

Pytanie odnoście teamwork.
Czy jeżeli patrol ponosi jakieś straty i zabici wracają na respa, to czy osoby, żywe mogą tam pójść z nimi coby szybciej cały oddział odbudował swoją siłę ogniową niż o pełnej godzinie czy jej połówce?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ARC



Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Dromadera

PostWysłany: Pią 0:41, 31 Lip 2009    Temat postu:

Paul napisał:
Pytanie odnoście teamwork.
Czy jeżeli patrol ponosi jakieś straty i zabici wracają na respa, to czy osoby, żywe mogą tam pójść z nimi coby szybciej cały oddział odbudował swoją siłę ogniową niż o pełnej godzinie czy jej połówce?

Jasne. Oddział jest w pełnej gotowości i sile bojowej, więc dostaje premię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.basra.fora.pl Strona Główna -> Zasady, regulaminy, itp. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin